Program för klimatveckor i Flen 2019

Vecka 38 och 39

Program för klimatveckor i Flen 2019

Naturskyddsföreningen Flen och Studiefrämjandet i samarbete

Utställning om klimatpåverkan och vad vi kan göra åt den

Klimatriksdagens vandringsutställning från 2018 kommer att stå i biblioteket i Flen från den 17 till den 27 september.

Alla varmt välkomna till nedanstående workshops och föreläsningar, ingen kostnad eller föranmälan.

Workshop om hur vår livsstil påverkar klimatet

Biblioteket i Flen tisdagen den 17 september kl. 18.00-20.30.

Vad kan jag som enskild individ göra för att minska klimatpåverkan?

Helen Tronstad, f.d. TV-meteorolog, och Johan Rudborg, klimatbantare i Strängnäs, medverkar.

Workshop om vad vi kan göra tillsammans för att minska klimatpåverkan

Biblioteket i Flen torsdagen den 19 september kl. 18.00-20.30.

Vad kan kommunen, kommunpolitikerna eller vi tillsammans göra för att minska vår gemensamma klimatpåverkan?
Vi tar med oss till idéer till politikerdialogen veckan efter.

Helen Tronstad, f.d. TV-meteorolog, och Lotta Wistrand från klimatgruppen i Katrineholms Naturskyddsförening medverkar.

Föreläsning om vår klimatpåverkan

Varis Bokalders föreläser om klimatförändringarna och om hur vi kan minska klimatpåverkan.

Varis Bokalders har undervisat och skrivit böcker om ekologiskt byggande.

Biblioteket i Flen lördagen den 21 september kl. 10.00-12.00.

Politikerdialog om klimatpåverkan

De lokala partierna i Flen är inbjudna till ett öppet möte på biblioteket i Flen onsdagen den 25 september kl. 18.00-20.30.

Vi pratar om vad Flen gör och hur vi kan göra mer i kommunen för att minska klimatpåverkan från oss som bor i Flen.

Fridays for future

Fredagen den 27 september kommer det att vara en global manifestation för klimatet.

Vi i Flens Naturskyddsförening kommer att delta i den.