Miljövänliga veckan 1 – 9 oktober 2016

Fräsch på riktigt!

Kallas kampanjen som Naturskyddsföreningen uppmärksammar genom att informera om grejerna vi har i badrumsskåpet. För i produkter vi smetar på oss för att blir fräscha finns ironiskt nog en del ofräscha ämnen. Känner du igen de olika miljömärkningarna?

Under veckan kan du träffa oss enligt nedan, samt delta i en avslutande workshop.

Torsdag 6 oktober: Träffa oss på Willys i Flen mellan 15-18, där vi visar miljömärkta produkter och tipsar om hur du kan göra din egen deo.

Lördag 8 oktober: träffar du på medlemmar från vår förening, vid olika butiker i vår kommun, som har med sig informationsmaterial om hur vi kan bli bättre på att ha koll på vad som finns i badrumsskåpet.

Lördag 8 oktober: Gör din egen deo! Workshop kl. 14.00–16.00 vid Studiefrämjandet Flen, Götgatan 7. Ta med dig en liten glasburk.

Under veckan finns en utställning på biblioteket Flen.